• =?UTF-8?Q?Crear_=2Fhome=2F=24USER_a_un_servidor_NFS4_amb_el_primer_i?=

    From =?UTF-8?Q?Llu=C3=ADs_Gras?=@21:1/5 to All on Thu Nov 23 22:00:01 2023
    Bones,

    Durant uns quants, bastants anys, he tingut un directori d'usuaris
    Openldap, gestionat amb ldap-account-manager pels usuaris de l'escola i
    donat que per "sort" o per desgràcia, utilitzem el Google Workspace, amb l'ànim d'unificar contrasenyes i simplificar la meva existència, he configurat un nou servidor virtualitzat que autentica els usuaris contra
    l'LDAP de Google ... i funciona, però m'agradaria que els espais d'usuari
    es creessin automàticament al servidor, durant el primer intent d'inici de sessió en els equips remots. He vist que coses com oddjob o
    oddjob-mkhomedir potser em podrien servir però no tinc clar com fer-ho i de moment he optat per activar el mòdul pam mkhomedir i crear els espais
    d'usuari executant al servidor un guió com

    #!/bin/sh
    #Recupero els usuaris que no son de sistema
    for i in `getent passwd -s sss | cut -d: -f1`; do echo "Creant, al
    accedir-hi, el /home de l'usuari: $i"; su --pty - $i -c exit; done

    Que ja em serveix, però ho veig propens a oblits i m'agradaria oblidar-me
    de crear espais d'usuari a ma i preferiria que aquests es creessin "automàgicament". Es possible? Com?

    Si em podeu ajudar, us ho agrairé ;-)

    <div dir="ltr"><div>Bones, <br></div><div><br></div><div>Durant uns quants, bastants anys, he tingut un directori d&#39;usuaris Openldap, gestionat amb ldap-account-manager pels usuaris de l&#39;escola i donat que per &quot;sort&quot; o per desgràcia,
    utilitzem el Google Workspace, amb l&#39;ànim d&#39;unificar contrasenyes i simplificar la meva existència, he configurat un nou servidor virtualitzat que autentica els usuaris contra l&#39;LDAP de Google ... i funciona, però m&#39;agradaria que els
    espais d&#39;usuari es creessin automàticament al servidor, durant el primer intent d&#39;inici de sessió en els equips remots. He vist que coses com oddjob o oddjob-mkhomedir potser em podrien servir però no tinc clar com fer-ho i de moment he optat
    per activar el mòdul pam mkhomedir i crear els espais d&#39;usuari executant al servidor un guió com</div><div><br></div><div>#!/bin/sh<br>#Recupero els usuaris que no son de sistema<br>for i in `getent passwd -s sss | cut -d: -f1`; do echo &quot;
    Creant, al accedir-hi, el /home de l&#39;usuari: $i&quot;; su --pty - $i -c exit; done</div><div><br></div><div>Que ja em serveix, però ho veig propens a oblits i m&#39;agradaria oblidar-me de crear espais d&#39;usuari a ma i preferiria que aquests es
    creessin &quot;automàgicament&quot;. Es possible? Com?</div><div><br></div><div>Si em podeu ajudar, us ho agrairé ;-)<br></div></div>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)