• =?ISO-8859-1?Q?configuraci=F3?= /dev/tty1

    From Jordi@21:1/5 to All on Tue Nov 22 13:10:01 2022
    Bon dia, voldria arreglar un problema que ja tinc de fa temps.

    Les línies del /dev/tty1, etc. no es desplacen cap amunt quan s'omple
    la pantalla i el teclat també està mal configurat amb una altra
    disposició, per la qual cosa està tot força limitat.

    On puc tocar aquesta configuració i com?  

    Faig servir els controladors privatius NVIDIA ...

    Salutacions 

    Jordi

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From tictacbum@21:1/5 to All on Tue Nov 22 13:40:02 2022
    Hola,
    l'scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback
    pel tema teclat, crec que és la conf de /etc/default/keyboard
    prova amb dpkg-reconfigure keyboard-configuration

    salut!

    Missatge de Jordi <215639@runbox.com> del dia dt., 22 de nov. 2022 a les
    13:02:

    Bon dia, voldria arreglar un problema que ja tinc de fa temps.

    Les línies del /dev/tty1, etc. no es desplacen cap amunt quan s'omple
    la pantalla i el teclat també està mal configurat amb una altra disposició, per la qual cosa està tot força limitat.

    On puc tocar aquesta configuració i com?

    Faig servir els controladors privatius NVIDIA ...

    Salutacions

    Jordi



    <div dir="ltr"><div>Hola,</div><div>l&#39;scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: <a href="https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback">https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback</a></div><div>pel tema teclat,
    crec que és la conf de /etc/default/keyboard</div><div>prova amb dpkg-reconfigure keyboard-configuration</div><div><br></div><div>salut!<br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Missatge de Jordi &lt;<a href="mailto:
    215639@runbox.com">215639@runbox.com</a>&gt; del dia dt., 22 de nov. 2022 a les 13:02:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Bon dia, voldria arreglar un problema
    que ja tinc de fa temps.<br>

    Les línies del /dev/tty1, etc. no es desplacen cap amunt quan s&#39;omple<br> la pantalla i el teclat també està mal configurat amb una altra<br> disposició, per la qual cosa està tot força limitat.<br>

    On puc tocar aquesta configuració i com?  <br>

    Faig servir els controladors privatius NVIDIA ...<br>

    Salutacions <br>

    Jordi  <br>

    </blockquote></div>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Leopold Palomo-Avellaneda@21:1/5 to All on Tue Nov 22 14:30:01 2022
    Bon dia!

    El 22/11/22 a les 13:33, tictacbum ha escrit:
    Hola,
    l'scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback

    No crec que sigui això. A mi també em passa el mateix amb el driver
    privatiu de NVIDIA i des de fa temps (<5.9). No té res a veure amb el
    Shift + PageUp crec, perquè no l'he fet servir. Ara bé, si té relació
    tot plegat, no ho sé.

    A mi em passa quan _només_ treballo amb terminal, en canvi, a una sessió gràfica funciona bé.

    Respecte al tema del teclat, estic d'acord amb:

    $ dpkg-reconfigure keyboard-configuration


    Leopold



    --
    --
    Linux User 152692 GPG: 05F4A7A949A2D9AA
    Catalonia
    -------------------------------------
    A: Because it messes up the order in which people normally read text.
    Q: Why is top-posting such a bad thing?
    A: Top-posting.
    Q: What is the most annoying thing in e-mail?

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Narcis Garcia@21:1/5 to All on Wed Nov 23 11:40:02 2022
    La última Debian a la qual el desplaçament del TTY funcionava per
    defecte fou la versió 8 (jessie).
    Aquest setembre vaig cercar una mica, i no vaig trobar una manera
    assequible de carregar el mòdul de nucli fbcon que s'ocupa d'això.

    Amb aquest paràmetre d'arrencada: nomodeset
    aleshores hi ha desplaçament a TTY.
    El què no sé és si es pot millorar la resolució de terminal.

    L'Ernest va comentar que el paràmetre 'nomodeset' desactiva el KMS
    (kernel mode setting), i amb aquest probablement et quedes sense
    acceleració gràfica.


    El 22/11/22 a les 13:02, Jordi ha escrit:
    Bon dia, voldria arreglar un problema que ja tinc de fa temps.

    Les línies del /dev/tty1, etc. no es desplacen cap amunt quan s'omple
    la pantalla i el teclat també està mal configurat amb una altra disposició, per la qual cosa està tot força limitat.

    On puc tocar aquesta configuració i com?

    Faig servir els controladors privatius NVIDIA ...

    Salutacions

    Jordi


    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
    should fix this against automated addresses collectors.

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Jordi Vila@21:1/5 to Leopold Palomo-Avellaneda on Wed Nov 23 11:30:01 2022
    This is a multi-part message in MIME format...

    Bon dia, gracies per les respostes.

    Referent al dpkg-reconfigure ho vaig provar fa un temps però m'espatllava
    la configuració de l'entorn gràfic, així que ho baix deixar com estaba.

    I això de l'ScrollBack com ho treballeu ??

    Jo per exemple estic utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw i son uns
    quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1.

    He afegit un clear a cada línia però no em sembla massa maco, encara que funciona ...

    while read line; do sudo ufw deny from $line; clear; echo $line; done < paisdolentot.zone

    Salutacions

    On Tue, 22 Nov 2022 14:10:01 +0100, Leopold Palomo-Avellaneda wrote:

    Bon dia!

    El 22/11/22 a les 13:33, tictacbum ha escrit:
    Hola,
    l'scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback

    No crec que sigui això. A mi també em passa el mateix amb el driver privatiu de NVIDIA i des de fa temps ( > Shift + PageUp crec, perquè no
    l'he fet servir. Ara bé, si té relació
    tot plegat, no ho sé.

    A mi em passa quan _només_ treballo amb terminal, en canvi, a una
    sessió
    gràfica funciona bé.

    Respecte al tema del teclat, estic d'acord amb:

    $ dpkg-reconfigure keyboard-configuration


    Leopold



    --
    --
    Linux User 152692 GPG: 05F4A7A949A2D9AA
    Catalonia
    -------------------------------------
    A: Because it messes up the order in which people normally read text.
    Q: Why is top-posting such a bad thing?
    A: Top-posting.
    Q: What is the most annoying thing in e-mail?

    <p>&nbsp;</p>
    <p><br /><br /></p>
    <p>Bon dia, gracies per les respostes.</p>
    <p>Referent al dpkg-reconfigure ho vaig provar fa un temps per&ograve; m'espatllava la configuraci&oacute; de l'entorn gr&agrave;fic, aix&iacute; que ho baix deixar com estaba.</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>I aix&ograve; de l'ScrollBack com ho treballeu ??</p>
    <p>Jo per exemple estic utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw&nbsp; i son uns quant milers de l&iacute;nies i triga for&ccedil;a estona, per aix&ograve; ho executo des de tty1.</p>
    <p>He afegit un clear a cada l&iacute;nia per&ograve; no em sembla massa maco, encara que funciona ...</p>
    <p>while read line; do sudo ufw deny from $line; clear; echo $line; done &lt; paisdolentot.zone</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>Salutacions</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>On Tue, 22 Nov 2022 14:10:01 +0100, Leopold Palomo-Avellaneda wrote:<br /> <br /> &gt; Bon dia!<br /> &gt; <br /> &gt; El 22/11/22 a les 13:33, tictacbum ha escrit:<br /> &gt; &gt; Hola,<br /> &gt; &gt; l'scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: <
    br /> &gt; &gt; https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback <br /> &gt; <br /> &gt; No crec que sigui aix&ograve;. A mi tamb&eacute; em passa el mateix amb el driver <br /> &gt; privatiu de NVIDIA i des de fa temps ( &gt; Shift + PageUp
    crec, perqu&egrave; no l'he fet servir. Ara b&eacute;, si t&eacute; relaci&oacute; <br /> &gt; tot plegat, no ho s&eacute;.<br /> &gt; <br /> &gt; A mi em passa quan _nom&eacute;s_ treballo amb terminal, en canvi, a una sessi&oacute; <br /> &gt; gr&
    agrave;fica funciona b&eacute;.<br /> &gt; <br /> &gt; Respecte al tema del teclat, estic d'acord amb:<br /> &gt; <br /> &gt; $ dpkg-reconfigure keyboard-configuration<br /> &gt; <br /> &gt; <br /> &gt; Leopold<br /> &gt; <br /> &gt; <br /> &gt; <br /> &
    gt; -- <br /> &gt; --<br /> &gt; Linux User 152692 GPG: 05F4A7A949A2D9AA<br /> &gt; Catalonia<br /> &gt; -------------------------------------<br /> &gt; A: Because it messes up the order in which people normally read text.<br /> &gt; Q: Why is top-
    posting such a bad thing?<br /> &gt; A: Top-posting.<br /> &gt; Q: What is the most annoying thing in e-mail?</p>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From tictacbum@21:1/5 to All on Fri Nov 25 08:10:01 2022
    Bon dia Jordi,
    no acabo de tenir clar si el problema és que no pots tirar amunt per veure
    les línies antigues o que quan se t'omple la pantalla no fa córrer amunt
    les línies automàticament
    sobre la línia que executes, també podries fer una cosa així:

    while read line; do sudo ufw deny from $line; done < paisdolentot.zone

    no cal que mostri res per pantalla (a no ser que ho vulguis per alguna cosa clar)

    salut!

    Missatge de Jordi Vila <215639@runbox.com> del dia dc., 23 de nov. 2022 a
    les 11:27:





    Bon dia, gracies per les respostes.

    Referent al dpkg-reconfigure ho vaig provar fa un temps però m'espatllava
    la configuració de l'entorn gràfic, així que ho baix deixar com estaba.



    I això de l'ScrollBack com ho treballeu ??

    Jo per exemple estic utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw i son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1.

    He afegit un clear a cada línia però no em sembla massa maco, encara que funciona ...

    while read line; do sudo ufw deny from $line; clear; echo $line; done < paisdolentot.zone



    Salutacions



    On Tue, 22 Nov 2022 14:10:01 +0100, Leopold Palomo-Avellaneda wrote:

    Bon dia!

    El 22/11/22 a les 13:33, tictacbum ha escrit:
    Hola,
    l'scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback

    No crec que sigui això. A mi també em passa el mateix amb el driver privatiu de NVIDIA i des de fa temps ( > Shift + PageUp crec, perquè no
    l'he fet servir. Ara bé, si té relació
    tot plegat, no ho sé.

    A mi em passa quan _només_ treballo amb terminal, en canvi, a una sessió gràfica funciona bé.

    Respecte al tema del teclat, estic d'acord amb:

    $ dpkg-reconfigure keyboard-configuration


    Leopold



    --
    --
    Linux User 152692 GPG: 05F4A7A949A2D9AA
    Catalonia
    -------------------------------------
    A: Because it messes up the order in which people normally read text.
    Q: Why is top-posting such a bad thing?
    A: Top-posting.
    Q: What is the most annoying thing in e-mail?


    <div dir="ltr"><div>Bon dia Jordi,</div><div>no acabo de tenir clar si el problema és que no pots tirar amunt per veure les línies antigues o que quan se t&#39;omple la pantalla no fa córrer amunt les línies automàticament</div><div>sobre la línia
    que executes, també podries fer una cosa així:</div><div><p>while read line; do sudo ufw deny from $line; done &lt; paisdolentot.zone</p><p>no cal que mostri res per pantalla (a no ser que ho vulguis per alguna cosa clar)</p><p>salut!<br></p></div></
    <br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Missatge de Jordi Vila &lt;<a href="mailto:215639@runbox.com">215639@runbox.com</a>&gt; del dia dc., 23 de nov. 2022 a les 11:27:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:
    0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><p> </p>
    <p><br><br></p>
    <p>Bon dia, gracies per les respostes.</p>
    <p>Referent al dpkg-reconfigure ho vaig provar fa un temps però m&#39;espatllava la configuració de l&#39;entorn gràfic, així que ho baix deixar com estaba.</p>
    <p> </p>
    <p>I això de l&#39;ScrollBack com ho treballeu ??</p>
    <p>Jo per exemple estic utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw  i son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1.</p>
    <p>He afegit un clear a cada línia però no em sembla massa maco, encara que funciona ...</p>
    <p>while read line; do sudo ufw deny from $line; clear; echo $line; done &lt; paisdolentot.zone</p>
    <p> </p>
    <p>Salutacions</p>
    <p> </p>
    <p>On Tue, 22 Nov 2022 14:10:01 +0100, Leopold Palomo-Avellaneda wrote:<br> <br> &gt; Bon dia!<br> &gt; <br> &gt; El 22/11/22 a les 13:33, tictacbum ha escrit:<br> &gt; &gt; Hola,<br> &gt; &gt; l&#39;scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: <br> &gt;
    &gt; <a href="https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback" target="_blank">https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback</a> <br> &gt; <br> &gt; No crec que sigui això. A mi també em passa el mateix amb el driver <br>
    &gt; privatiu de NVIDIA i des de fa temps ( &gt; Shift + PageUp crec, perquè no l&#39;he fet servir. Ara bé, si té relació <br> &gt; tot plegat, no ho sé.<br> &gt; <br> &gt; A mi em passa quan _només_ treballo amb terminal, en canvi, a una sessió <
    &gt; gràfica funciona bé.<br> &gt; <br> &gt; Respecte al tema del teclat, estic d&#39;acord amb:<br> &gt; <br> &gt; $ dpkg-reconfigure keyboard-configuration<br> &gt; <br> &gt; <br> &gt; Leopold<br> &gt; <br> &gt; <br> &gt; <br> &gt; -- <br> &gt; --
    <br> &gt; Linux User 152692 GPG: 05F4A7A949A2D9AA<br> &gt; Catalonia<br> &gt; -------------------------------------<br> &gt; A: Because it messes up the order in which people normally read text.<br> &gt; Q: Why is top-posting such a bad thing?<br> &gt; A:
    Top-posting.<br> &gt; Q: What is the most annoying thing in e-mail?</p></blockquote></div>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Jordi@21:1/5 to All on Fri Nov 25 12:10:02 2022
    De fet em passa sempre i  inutilitza força el terminal. Imagina que
    qualsevol programa interactiu que et demani dades,
    en arribar abaix de tot ja no saps com continuar.

    Salutacions

    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 11:55 +0100, en/na Jordi va escriure:
    Bon dia.
    El problema és que tot continua més avall després que s'ompli la
    pantalla i no puc veure si
    està continuant el while ..do o bé està penjat (les línies no es desplacen cap amunt). He de fer un control-c per aturar i clear per
    poder recuperar la pantalla.

    echo $line és prou útil per veure en quin punt estic, ja que son uns
    quants milers de línies.

    Salutacions

    Jordi.


    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 08:08 +0100, en/na tictacbum va
    escriure:
    Bon dia Jordi,
    no acabo de tenir clar si el problema és que no pots tirar amunt
    per veure les línies antigues o que quan se t'omple la pantalla no
    fa córrer amunt les línies automàticament
    sobre la línia que executes, també podries fer una cosa així:
    while read line; do sudo ufw deny from $line; done <
    paisdolentot.zone
    no cal que mostri res per pantalla (a no ser que ho vulguis per
    alguna cosa clar)
    salut!

    Missatge de Jordi Vila <215639@runbox.com> del dia dc., 23 de nov.
    2022 a les 11:27:
     


    Bon dia, gracies per les respostes.
    Referent al dpkg-reconfigure ho vaig provar fa un temps però m'espatllava la configuració de l'entorn gràfic, així que ho baix deixar com estaba.
     
    I això de l'ScrollBack com ho treballeu ??
    Jo per exemple estic utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw  i
    son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1.
    He afegit un clear a cada línia però no em sembla massa maco,
    encara que funciona ...
    while read line; do sudo ufw deny from $line; clear; echo $line;
    done < paisdolentot.zone
     
    Salutacions
     
    On Tue, 22 Nov 2022 14:10:01 +0100, Leopold Palomo-Avellaneda
    wrote:

    Bon dia!

    El 22/11/22 a les 13:33, tictacbum ha escrit:
    Hola,
    l'scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback

    No crec que sigui això. A mi també em passa el mateix amb el
    driver
    privatiu de NVIDIA i des de fa temps ( > Shift + PageUp crec,
    perquè no l'he fet servir. Ara bé, si té relació
    tot plegat, no ho sé.

    A mi em passa quan _només_ treballo amb terminal, en canvi, a
    una sessió
    gràfica funciona bé.

    Respecte al tema del teclat, estic d'acord amb:

    $ dpkg-reconfigure keyboard-configuration


    Leopold



    --
    --
    Linux User 152692 GPG: 05F4A7A949A2D9AA
    Catalonia
    -------------------------------------
    A: Because it messes up the order in which people normally read
    text.
    Q: Why is top-posting such a bad thing?
    A: Top-posting.
    Q: What is the most annoying thing in e-mail?



    <html><head></head><body><div>De fet em passa sempre i &nbsp;inutilitza força el terminal. Imagina que qualsevol programa interactiu que et demani dades,</div><div>en arribar abaix de tot ja no saps com continuar.</div><div><br></div><div>Salutacions</
    <div><br></div><div>El dv. 25 de 11 de 2022 a les 11:55 +0100, en/na Jordi va escriure:</div><blockquote type="cite" style="margin:0 0 0 .8ex; border-left:2px #729fcf solid;padding-left:1ex"><div>Bon dia.</div><div>El problema és que tot continua mé
    s avall després que s'ompli la pantalla i no puc veure si</div><div>està continuant el while ..do o bé està penjat (les línies no es desplacen cap amunt). He de fer un control-c per aturar i clear per poder recuperar la pantalla.</div><div><br></div>
    <div>echo $line és prou útil per veure en quin punt estic, ja que son uns quants milers de línies.</div><div><br></div><div>Salutacions</div><div><br></div><div>Jordi.</div><div><br></div><div><br></div><div>El dv. 25 de 11 de 2022 a les 08:08 +0100,
    en/na tictacbum va escriure:</div><blockquote type="cite" style="margin:0 0 0 .8ex; border-left:2px #729fcf solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div>Bon dia Jordi,</div><div>no acabo de tenir clar si el problema és que no pots tirar amunt per veure
    les línies antigues o que quan se t'omple la pantalla no fa córrer amunt les línies automàticament</div><div>sobre la línia que executes, també podries fer una cosa així:</div><div><p>while read line; do sudo ufw deny from $line; done &lt;
    paisdolentot.zone</p><p>no cal que mostri res per pantalla (a no ser que ho vulguis per alguna cosa clar)</p><p>salut!<br></p></div></div><div><br></div><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Missatge de Jordi Vila &lt;<a href="mailto:
    215639@runbox.com">215639@runbox.com</a>&gt; del dia dc., 23 de nov. 2022 a les 11:27:<br></div><blockquote type="cite" style="margin:0 0 0 .8ex; border-left:2px #729fcf solid;padding-left:1ex"><p>&nbsp;</p><p><br><br></p><p>Bon dia, gracies per les
    respostes.</p><p>Referent al dpkg-reconfigure ho vaig provar fa un temps però m'espatllava la configuració de l'entorn gràfic, així que ho baix deixar com estaba.</p><p>&nbsp;</p><p>I això de l'ScrollBack com ho treballeu ??</p><p>Jo per exemple
    estic utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw&nbsp; i son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1.</p><p>He afegit un clear a cada línia però no em sembla massa maco, encara que funciona ...</p><p>while
    read line; do sudo ufw deny from $line; clear; echo $line; done &lt; paisdolentot.zone</p><p>&nbsp;</p><p>Salutacions</p><p>&nbsp;</p><p>On Tue, 22 Nov 2022 14:10:01 +0100, Leopold Palomo-Avellaneda wrote:<br> <br> &gt; Bon dia!<br> &gt; <br> &gt; El 22/
    11/22 a les 13:33, tictacbum ha escrit:<br> &gt; &gt; Hola,<br> &gt; &gt; l'scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: <br> &gt; &gt; <a href="https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback" target="_blank">https://www.phoronix.com/news/
    Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback</a> <br> &gt; <br> &gt; No crec que sigui això. A mi també em passa el mateix amb el driver <br> &gt; privatiu de NVIDIA i des de fa temps ( &gt; Shift + PageUp crec, perquè no l'he fet servir. Ara bé, si té relació <
    &gt; tot plegat, no ho sé.<br> &gt; <br> &gt; A mi em passa quan _només_ treballo amb terminal, en canvi, a una sessió <br> &gt; gràfica funciona bé.<br> &gt; <br> &gt; Respecte al tema del teclat, estic d'acord amb:<br> &gt; <br> &gt; $ dpkg-
    reconfigure keyboard-configuration<br> &gt; <br> &gt; <br> &gt; Leopold<br> &gt; <br> &gt; <br> &gt; <br> &gt; -- <br> &gt; --<br> &gt; Linux User 152692 GPG: 05F4A7A949A2D9AA<br> &gt; Catalonia<br> &gt; -------------------------------------<br> &gt; A:
    Because it messes up the order in which people normally read text.<br> &gt; Q: Why is top-posting such a bad thing?<br> &gt; A: Top-posting.<br> &gt; Q: What is the most annoying thing in e-mail?</p></blockquote></div></blockquote><div><br></div><div><
    span></span></div></blockquote><div><br></div><div><span></span></div></body></html>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Jordi@21:1/5 to All on Fri Nov 25 12:00:01 2022
    Bon dia.
    El problema és que tot continua més avall després que s'ompli la
    pantalla i no puc veure si
    està continuant el while ..do o bé està penjat (les línies no es
    desplacen cap amunt). He de fer un control-c per aturar i clear per
    poder recuperar la pantalla.

    echo $line és prou útil per veure en quin punt estic, ja que son uns
    quants milers de línies.

    Salutacions

    Jordi.


    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 08:08 +0100, en/na tictacbum va escriure:
    Bon dia Jordi,
    no acabo de tenir clar si el problema és que no pots tirar amunt per
    veure les línies antigues o que quan se t'omple la pantalla no fa
    córrer amunt les línies automàticament
    sobre la línia que executes, també podries fer una cosa així:
    while read line; do sudo ufw deny from $line; done <
    paisdolentot.zone
    no cal que mostri res per pantalla (a no ser que ho vulguis per
    alguna cosa clar)
    salut!

    Missatge de Jordi Vila <215639@runbox.com> del dia dc., 23 de nov.
    2022 a les 11:27:
     


    Bon dia, gracies per les respostes.
    Referent al dpkg-reconfigure ho vaig provar fa un temps però
    m'espatllava la configuració de l'entorn gràfic, així que ho baix
    deixar com estaba.
     
    I això de l'ScrollBack com ho treballeu ??
    Jo per exemple estic utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw  i
    son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho
    executo des de tty1.
    He afegit un clear a cada línia però no em sembla massa maco,
    encara que funciona ...
    while read line; do sudo ufw deny from $line; clear; echo $line;
    done < paisdolentot.zone
     
    Salutacions
     
    On Tue, 22 Nov 2022 14:10:01 +0100, Leopold Palomo-Avellaneda
    wrote:

    Bon dia!

    El 22/11/22 a les 13:33, tictacbum ha escrit:
    Hola,
    l'scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback

    No crec que sigui això. A mi també em passa el mateix amb el
    driver
    privatiu de NVIDIA i des de fa temps ( > Shift + PageUp crec,
    perquè no l'he fet servir. Ara bé, si té relació
    tot plegat, no ho sé.

    A mi em passa quan _només_ treballo amb terminal, en canvi, a una
    sessió
    gràfica funciona bé.

    Respecte al tema del teclat, estic d'acord amb:

    $ dpkg-reconfigure keyboard-configuration


    Leopold



    --
    --
    Linux User 152692 GPG: 05F4A7A949A2D9AA
    Catalonia
    -------------------------------------
    A: Because it messes up the order in which people normally read
    text.
    Q: Why is top-posting such a bad thing?
    A: Top-posting.
    Q: What is the most annoying thing in e-mail?


    <html><head></head><body><div>Bon dia.</div><div>El problema és que tot continua més avall després que s'ompli la pantalla i no puc veure si</div><div>està continuant el while ..do o bé està penjat (les línies no es desplacen cap amunt). He de fer
    un control-c per aturar i clear per poder recuperar la pantalla.</div><div><br></div><div>echo $line és prou útil per veure en quin punt estic, ja que son uns quants milers de línies.</div><div><br></div><div>Salutacions</div><div><br></div><div>Jordi.
    </div><div><br></div><div><br></div><div>El dv. 25 de 11 de 2022 a les 08:08 +0100, en/na tictacbum va escriure:</div><blockquote type="cite" style="margin:0 0 0 .8ex; border-left:2px #729fcf solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div>Bon dia Jordi,</
    <div>no acabo de tenir clar si el problema és que no pots tirar amunt per veure les línies antigues o que quan se t'omple la pantalla no fa córrer amunt les línies automàticament</div><div>sobre la línia que executes, també podries fer una
    cosa així:</div><div><p>while read line; do sudo ufw deny from $line; done &lt; paisdolentot.zone</p><p>no cal que mostri res per pantalla (a no ser que ho vulguis per alguna cosa clar)</p><p>salut!<br></p></div></div><div><br></div><div class="gmail_
    quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Missatge de Jordi Vila &lt;<a href="mailto:215639@runbox.com">215639@runbox.com</a>&gt; del dia dc., 23 de nov. 2022 a les 11:27:<br></div><blockquote type="cite" style="margin:0 0 0 .8ex; border-left:2px #729fcf
    solid;padding-left:1ex"><p>&nbsp;</p><p><br><br></p><p>Bon dia, gracies per les respostes.</p><p>Referent al dpkg-reconfigure ho vaig provar fa un temps però m'espatllava la configuració de l'entorn gràfic, així que ho baix deixar com estaba.</p><p>&
    nbsp;</p><p>I això de l'ScrollBack com ho treballeu ??</p><p>Jo per exemple estic utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw&nbsp; i son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1.</p><p>He afegit un clear a cada
    línia però no em sembla massa maco, encara que funciona ...</p><p>while read line; do sudo ufw deny from $line; clear; echo $line; done &lt; paisdolentot.zone</p><p>&nbsp;</p><p>Salutacions</p><p>&nbsp;</p><p>On Tue, 22 Nov 2022 14:10:01 +0100, Leopold
    Palomo-Avellaneda wrote:<br> <br> &gt; Bon dia!<br> &gt; <br> &gt; El 22/11/22 a les 13:33, tictacbum ha escrit:<br> &gt; &gt; Hola,<br> &gt; &gt; l'scroll es va eliminar dels tty al kernel 5.9: <br> &gt; &gt; <a href="https://www.phoronix.com/news/Linux-
    5.9-Drops-Soft-Scrollback" target="_blank">https://www.phoronix.com/news/Linux-5.9-Drops-Soft-Scrollback</a> <br> &gt; <br> &gt; No crec que sigui això. A mi també em passa el mateix amb el driver <br> &gt; privatiu de NVIDIA i des de fa temps ( &gt;
    Shift + PageUp crec, perquè no l'he fet servir. Ara bé, si té relació <br> &gt; tot plegat, no ho sé.<br> &gt; <br> &gt; A mi em passa quan _només_ treballo amb terminal, en canvi, a una sessió <br> &gt; gràfica funciona bé.<br> &gt; <br> &gt;
    Respecte al tema del teclat, estic d'acord amb:<br> &gt; <br> &gt; $ dpkg-reconfigure keyboard-configuration<br> &gt; <br> &gt; <br> &gt; Leopold<br> &gt; <br> &gt; <br> &gt; <br> &gt; -- <br> &gt; --<br> &gt; Linux User 152692 GPG: 05F4A7A949A2D9AA<br> &
    gt; Catalonia<br> &gt; -------------------------------------<br> &gt; A: Because it messes up the order in which people normally read text.<br> &gt; Q: Why is top-posting such a bad thing?<br> &gt; A: Top-posting.<br> &gt; Q: What is the most annoying
    thing in e-mail?</p></blockquote></div></blockquote><div><br></div><div><span></span></div></body></html>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Jordi@21:1/5 to All on Fri Nov 25 15:30:01 2022
    He provat amb diferents valors a rows i la pantalla es limita a aquest
    valor, però no desplaça el contingut. Ara veig però, que el contingut
    es desplaça quan vaig de tty1 a tty7 i torno al tty1 consecutivament.

    Salutacions


    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 13:41 +0100, en/na Xavier Drudis Ferran
    va escriure:
    El Fri, Nov 25, 2022 at 12:03:17PM +0100, Jordi deia:
    De fet em passa sempre i  inutilitza força el terminal. Imagina que qualsevol programa interactiu que et demani dades,
    en arribar abaix de tot ja no saps com continuar.

    Salutacions


    Perdoneu si pixo fora de test perquè jo no m'hi he trobat mai, però
    has provat de posar
    stty cols 80 rows 20
    o els números que et vagin bé per les línies visibles que tens ?

    (stty està al paquet coreutils, ja el deus tenir)


    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Jordi@21:1/5 to All on Fri Nov 25 16:10:01 2022
    Finalment cercant per NVIDIA i el Debian he trobat que -crec- que és a
    causa del controlador d'NVIDIA que m'ha derivat a:

    https://forums.debian.net/viewtopic.php?t=41881
    .....
    It is simple :)
    Simply modify /etc/grub.d/00_header as follows:
    On approximately line 77 you should see:

    Code: Select all

    if loadfont `make_system_path_relative_to_its_root ${GRUB_FONT_PATH}` ;
    then
    set gfxmode=${GRUB_GFXMODE}
    insmod gfxterm

    Insert one line as follows:

    Code: Select all

    if loadfont `make_system_path_relative_to_its_root ${GRUB_FONT_PATH}` ;
    then
    set gfxmode=${GRUB_GFXMODE}
    set gfxpayload=keep
    insmod gfxterm
    .....

    La lletra es petita però desplaça correctament i sembla que tot rutlla
    bé.. un altre dia n'intentaré canviar la mida.

    Gracies.

    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 15:20 +0100, en/na Jordi va escriure:
    He provat amb diferents valors a rows i la pantalla es limita a
    aquest
    valor, però no desplaça el contingut. Ara veig però, que el contingut
    es desplaça quan vaig de tty1 a tty7 i torno al tty1 consecutivament.

    Salutacions


    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 13:41 +0100, en/na Xavier Drudis Ferran
    va escriure:
    El Fri, Nov 25, 2022 at 12:03:17PM +0100, Jordi deia:
    De fet em passa sempre i  inutilitza força el terminal. Imagina
    que
    qualsevol programa interactiu que et demani dades,
    en arribar abaix de tot ja no saps com continuar.

    Salutacions


    Perdoneu si pixo fora de test perquè jo no m'hi he trobat mai, però
    has provat de posar
    stty cols 80 rows 20
    o els números que et vagin bé per les línies visibles que tens ?

    (stty està al paquet coreutils, ja el deus tenir)




    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Narcis Garcia@21:1/5 to All on Fri Nov 25 18:20:01 2022
    No entenc què té a veure el «gfxpayload» amb el desplaçament.
    Ho provaré en un entorn sense Nvidia.


    El 25/11/22 a les 16:07, Jordi ha escrit:
    Finalment cercant per NVIDIA i el Debian he trobat que -crec- que és a
    causa del controlador d'NVIDIA que m'ha derivat a:

    https://forums.debian.net/viewtopic.php?t=41881
    .....
    It is simple :)
    Simply modify /etc/grub.d/00_header as follows:
    On approximately line 77 you should see:

    Code: Select all

    if loadfont `make_system_path_relative_to_its_root ${GRUB_FONT_PATH}` ;
    then
    set gfxmode=${GRUB_GFXMODE}
    insmod gfxterm

    Insert one line as follows:

    Code: Select all

    if loadfont `make_system_path_relative_to_its_root ${GRUB_FONT_PATH}` ;
    then
    set gfxmode=${GRUB_GFXMODE}
    set gfxpayload=keep
    insmod gfxterm
    .....

    La lletra es petita però desplaça correctament i sembla que tot rutlla bé.. un altre dia n'intentaré canviar la mida.

    Gracies.

    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 15:20 +0100, en/na Jordi va escriure:
    He provat amb diferents valors a rows i la pantalla es limita a
    aquest
    valor, però no desplaça el contingut. Ara veig però, que el contingut
    es desplaça quan vaig de tty1 a tty7 i torno al tty1 consecutivament.

    Salutacions


    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 13:41 +0100, en/na Xavier Drudis Ferran
    va escriure:
    El Fri, Nov 25, 2022 at 12:03:17PM +0100, Jordi deia:
    De fet em passa sempre i  inutilitza força el terminal. Imagina
    que
    qualsevol programa interactiu que et demani dades,
    en arribar abaix de tot ja no saps com continuar.

    Salutacions


    Perdoneu si pixo fora de test perquè jo no m'hi he trobat mai, però
    has provat de posar
    stty cols 80 rows 20
    o els números que et vagin bé per les línies visibles que tens ?

    (stty està al paquet coreutils, ja el deus tenir)






    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
    should fix this against automated addresses collectors.

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Jordi Vila@21:1/5 to Narcis Garcia on Fri Nov 25 22:20:01 2022
    This is a multi-part message in MIME format...

    Hola, doncs jo estic força perdut però si que és veritat que afegint la línia

    set gfxpayload=keep

    i actualitzant grub, tinc els tty que funcionen correctament però amb una resolució major, és a dir, la lletra més petita.

    Suposo que les "console" no son tan "console" i son més gràfiques i que requereixen algún ajust.

    No sé ....

    Salutacions

    Jordi

    On Fri, 25 Nov 2022 18:14:00 +0100, Narcis Garcia wrote:

    No entenc què té a veure el «gfxpayload» amb el desplaçament.
    Ho provaré en un entorn sense Nvidia.


    El 25/11/22 a les 16:07, Jordi ha escrit:
    Finalment cercant per NVIDIA i el Debian he trobat que -crec- que és
    a
    causa del controlador d'NVIDIA que m'ha derivat a:

    https://forums.debian.net/viewtopic.php?t=41881
    .....
    It is simple :)
    Simply modify /etc/grub.d/00_header as follows:
    On approximately line 77 you should see:

    Code: Select all

    if loadfont `make_system_path_relative_to_its_root ${GRUB_FONT_PATH}`
    ;
    then
    set gfxmode=${GRUB_GFXMODE}
    insmod gfxterm

    Insert one line as follows:

    Code: Select all

    if loadfont `make_system_path_relative_to_its_root ${GRUB_FONT_PATH}`
    ;
    then
    set gfxmode=${GRUB_GFXMODE}
    set gfxpayload=keep
    insmod gfxterm
    .....

    La lletra es petita però desplaça correctament i sembla que tot
    rutlla
    bé.. un altre dia n'intentaré canviar la mida.

    Gracies.

    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 15:20 +0100, en/na Jordi va escriure:
    He provat amb diferents valors a rows i la pantalla es limita a
    aquest
    valor, però no desplaça el contingut. Ara veig però, que el
    contingut
    es desplaça quan vaig de tty1 a tty7 i torno al tty1
    consecutivament.

    Salutacions


    El dv. 25 de 11 de 2022 a les 13:41 +0100, en/na Xavier Drudis
    Ferran
    va escriure:
    El Fri, Nov 25, 2022 at 12:03:17PM +0100, Jordi deia:
    De fet em passa sempre i inutilitza força el terminal. Imagina
    que
    qualsevol programa interactiu que et demani dades,
    en arribar abaix de tot ja no saps com continuar.

    Salutacions


    Perdoneu si pixo fora de test perquè jo no m'hi he trobat mai, però
    has provat de posar
    stty cols 80 rows 20
    o els números que et vagin bé per les línies visibles que tens ?

    (stty està al paquet coreutils, ja el deus tenir)






    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should fix this against automated addresses collectors.

    <p>Hola, doncs jo estic for&ccedil;a perdut per&ograve; si que &eacute;s veritat que afegint la l&iacute;nia</p>
    <p>set gfxpayload=keep</p>
    <p>&nbsp;i actualitzant grub, tinc els tty que funcionen correctament per&ograve; amb una resoluci&oacute; major, &eacute;s a dir, la lletra m&eacute;s petita.</p>
    <p>Suposo que les "console" no son tan "console" i son m&eacute;s gr&agrave;fiques i que requereixen alg&uacute;n ajust.</p>
    <p>No s&eacute; ....</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>Salutacions</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>Jordi</p>
    <p>On Fri, 25 Nov 2022 18:14:00 +0100, Narcis Garcia wrote:<br /> <br /> &gt; No entenc qu&egrave; t&eacute; a veure el &laquo;gfxpayload&raquo; amb el despla&ccedil;ament.<br /> &gt; Ho provar&eacute; en un entorn sense Nvidia.<br /> &gt; <br /> &gt; <
    br /> &gt; El 25/11/22 a les 16:07, Jordi ha escrit:<br /> &gt; &gt; Finalment cercant per NVIDIA i el Debian he trobat que -crec- que &eacute;s a<br /> &gt; &gt; causa del controlador d'NVIDIA que m'ha derivat a:<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; https://
    forums.debian.net/viewtopic.php?t=41881<br /> &gt; &gt; .....<br /> &gt; &gt; It is simple :)<br /> &gt; &gt; Simply modify /etc/grub.d/00_header as follows:<br /> &gt; &gt; On approximately line 77 you should see:<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; Code:
    Select all<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; if loadfont `make_system_path_relative_to_its_root ${GRUB_FONT_PATH}` ;<br /> &gt; &gt; then<br /> &gt; &gt; set gfxmode=${GRUB_GFXMODE}<br /> &gt; &gt; insmod gfxterm<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; Insert
    one line as follows:<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; Code: Select all<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; if loadfont `make_system_path_relative_to_its_root ${GRUB_FONT_PATH}` ;<br /> &gt; &gt; then<br /> &gt; &gt; set gfxmode=${GRUB_GFXMODE}<br /> &gt; &
    gt; set gfxpayload=keep<br /> &gt; &gt; insmod gfxterm<br /> &gt; &gt; .....<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; La lletra es petita per&ograve; despla&ccedil;a correctament i sembla que tot rutlla<br /> &gt; &gt; b&eacute;.. un altre dia n'intentar&eacute;
    canviar la mida.<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; Gracies.<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; El dv. 25 de 11 de 2022 a les 15:20 +0100, en/na Jordi va escriure:<br /> &gt; &gt;&gt; He provat amb diferents valors a rows i la pantalla es limita a<br /> &gt;
    &gt;&gt; aquest<br /> &gt; &gt;&gt; valor, per&ograve; no despla&ccedil;a el contingut. Ara veig per&ograve;, que el contingut<br /> &gt; &gt;&gt; es despla&ccedil;a quan vaig de tty1 a tty7 i torno al tty1 consecutivament.<br /> &gt; &gt;&gt;<br /> &gt;
    &gt;&gt; Salutacions<br /> &gt; &gt;&gt;<br /> &gt; &gt;&gt;<br /> &gt; &gt;&gt; El dv. 25 de 11 de 2022 a les 13:41 +0100, en/na Xavier Drudis Ferran<br /> &gt; &gt;&gt; va escriure:<br /> &gt; &gt;&gt;&gt; El Fri, Nov 25, 2022 at 12:03:17PM +0100,
    Jordi deia:<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;&gt; De fet em passa sempre i &nbsp;inutilitza for&ccedil;a el terminal. Imagina<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;&gt; que<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;&gt; qualsevol programa interactiu que et demani dades,<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;&gt;
    en arribar abaix de tot ja no saps com continuar.<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;&gt;<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;&gt; Salutacions<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;&gt;<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;<br /> &gt; &gt;&gt;&gt; Perdoneu si pixo fora de test perqu&egrave; jo no m'hi he
    trobat mai, per&ograve;<br /> &gt; &gt;&gt;&gt; has provat de posar<br /> &gt; &gt;&gt;&gt; stty cols 80 rows 20<br /> &gt; &gt;&gt;&gt; o els n&uacute;meros que et vagin b&eacute; per les l&iacute;nies visibles que tens ?<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;<br /> &
    gt; &gt;&gt;&gt; (stty est&agrave; al paquet coreutils, ja el deus tenir)<br /> &gt; &gt;&gt;&gt;<br /> &gt; &gt;&gt;<br /> &gt; &gt;&gt;<br /> &gt; &gt; <br /> &gt; &gt; <br /> &gt; <br /> &gt; -- <br /> &gt; <br /> &gt; Narcis Garcia<br /> &gt; <br /> &
    gt; __________<br /> &gt; I'm using this dedicated address because personal addresses aren't <br /> &gt; masked enough at this mail public archive. Public archive administrator <br /> &gt; should fix this against automated addresses collectors.</p>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Toni Mas Soler@21:1/5 to All on Sun Nov 27 08:40:01 2022
    This is an OpenPGP/MIME signed message (RFC 4880 and 3156) -----------------------f7b6aceec26c01aae28ce4ebf56c03e7 Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Content-Type: text/plain;charset=utf-8

    Hola,
    Estic molt interessat en aquest assumpte, ja que sóc un consumidor irreductible de les tty's.
    Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar més associada a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es configura en el

    només en cas només de consola de recuperació.

    A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció. Però el què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar investigant?

    Gràcies.

    Toni Mas
    GPG 3F42A21D84D7E950

    Enviat amb Proton Mail correu segur.

    ------- Original Message -------
    El dimecres, 23 de novembre 2022 a les 11:36, Narcis Garcia <debianlists@actiu.net> va escriure:


    La última Debian a la qual el desplaçament del TTY funcionava per
    defecte fou la versió 8 (jessie).
    Aquest setembre vaig cercar una mica, i no vaig trobar una manera
    assequible de carregar el mòdul de nucli fbcon que s'ocupa d'això.


    Amb aquest paràmetre d'arrencada: nomodeset
    aleshores hi ha desplaçament a TTY.
    El què no sé és si es pot millorar la resolució de terminal.


    L'Ernest va comentar que el paràmetre 'nomodeset' desactiva el KMS
    (kernel mode setting), i amb aquest probablement et quedes sense
    acceleració gràfica.




    El 22/11/22 a les 13:02, Jordi ha escrit:


    Bon dia, voldria arreglar un problema que ja tinc de fa temps.


    Les línies del /dev/tty1, etc. no es desplacen cap amunt quan s'omple
    la pantalla i el teclat també està mal configurat amb una altra disposició, per la qual cosa està tot força limitat.


    On puc tocar aquesta configuració i com?


    Faig servir els controladors privatius NVIDIA ...


    Salutacions


    Jordi




    --


    Narcis Garcia


    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should fix this against automated addresses collectors.
    -----------------------f7b6aceec26c01aae28ce4ebf56c03e7--

    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: ProtonMail

    wsFzBAEBCgAnBQJjgxNYCRA6VyjNOgmiEBYhBAroJbBOjQsAqFfl+TpXKM06 CaIQAACuiQ/8CI5GXsbvPnUaDNR8Woy/PGajK3rR5ME3w9JEgpewsMujN59C i749FOJl6PIwLYjuPZ3KYF/Fqoy9qr9AUsIjRp7iKCyvbUGnbj8SrCr8lwYB xaZuMQ4nqtGJp7HrZtpF7KUAnq7q/yCNGBLZkBlAwZSNmVaJ4xBmV0a+l2Pk wPm7lFs12l1WJaYoVGVCDPQUt67RxgbMiyzCYOT2OVKjZ6YwYWBp2KTWSSYU dKd4Zx2oUvZ/FPaQkGxcDVGTO6YkAKfNYvop+Zsc9fPbMK4EBgnwbheha4KX z6tyqbBWIc76KKcEVxYsaW2dnUx6lsKU/337x/DrmstWfneHtqxXZakwayl4 RN8AT06KkFI7W5n7Mo09DeaW76egLwehTyMRtbwRT0lvB6ULCjOabKIDiyU9 oirbbSGAleii1j06eXSbTkKUQKY3wzvrYhhBmQCH9zn3kFTF+0vUGXULi232 odKb+p/Rl69vAt2jCT3l1/5aWCcY9FLz9rDRKWhJYWvBb/xzJ4jOIxFrWjb0 HAb7UAAftdYkPrt+Egw2wvPmc89JKI2wKGBsCrfxn1R+te7O1Iv8RO3XtLna LZBZOz/Sa0AUVTIIWHl8y+QUZkZEeEm+LeOA14GGSgc13DWKhu63ihNHBJd2 g5HTaR+vW5MY8BLcl7qmGV0HunPrr5FNNAk=
    =tGuW
    -----END PGP SIGNATURE-----

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Ernest =?iso-8859-1?Q?Adrogu=E9?=@21:1/5 to All on Sun Nov 27 12:00:01 2022
    2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:
    Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar més associada
    a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es
    configura en el

    només en cas només de consola de recuperació.

    A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció. Però el
    què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema
    permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar
    investigant?

    La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un mode
    de video que permet manipular directament caràcters de text a la
    pantalla, en lloc de pixels).

    Més endavant van afegir la consola 'framebuffer', que bàsicament simula
    un mode de video de text dins d'un mode de video gràfic, cosa que permet mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no estàndards,
    entre altres avantatges. La consola framebuffer utilitza funcionalitats específiques de la targeta de video, per tant la implementació és
    depenent del maquinari. Cada targeta de video utilitza una consola
    framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que utilitza la interficie BIOS).

    En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està
    relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia. Per això, quan
    desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la consola de
    text, el desplaçament funciona correctament.


    Salutacions

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From tictacbum@21:1/5 to All on Sun Nov 27 17:00:03 2022
    Hola!
    jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de funcionar
    l'entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de fer-les servir per exemple, en el cas del Jordi que deia "estic utilitzant ipdeny per
    afegir regles a ufw i son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1"
    pots fer servir screen, des de l'entorn gràfic, si no vols tenir-hi una consola permanentment corrent:
    screen -
    (executes la comanda ipdeny que triga molt)
    control + A + D
    tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l'ipdeny executant-se:
    screen -r

    salut!
    Lluís


    Missatge de Ernest Adrogué <nr9@posteo.de> del dia dg., 27 de nov. 2022 a
    les 11:53:

    2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:
    Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar més associada
    a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es
    configura en el

    només en cas només de consola de recuperació.

    A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció. Però el què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar investigant?

    La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un mode
    de video que permet manipular directament caràcters de text a la
    pantalla, en lloc de pixels).

    Més endavant van afegir la consola 'framebuffer', que bàsicament simula
    un mode de video de text dins d'un mode de video gràfic, cosa que permet mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no estàndards,
    entre altres avantatges. La consola framebuffer utilitza funcionalitats específiques de la targeta de video, per tant la implementació és
    depenent del maquinari. Cada targeta de video utilitza una consola framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que utilitza la interficie BIOS).

    En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està
    relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia. Per això, quan desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la consola de
    text, el desplaçament funciona correctament.


    Salutacions



    <div dir="ltr"><div>Hola!</div><div>jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de funcionar l&#39;entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de fer-les servir</div><div>per exemple, en el cas del Jordi que deia &quot;estic
    utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw  i son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1&quot;</div><div>pots fer servir screen, des de l&#39;entorn gràfic, si no vols tenir-hi una consola permanentment
    corrent:</div><div>screen -</div><div>(executes la comanda ipdeny que triga molt)</div><div>control + A + D</div><div>tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l&#39;ipdeny executant-se:</div><div>screen -r</div><div><br></div><div>salut!<
    /div><div>Lluís<br></div><div><br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Missatge de Ernest Adrogué &lt;<a href="mailto:nr9@posteo.de">nr9@posteo.de</a>&gt; del dia dg., 27 de nov. 2022 a les 11:53:<br></div><
    blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:<br>
    &gt; Més enllà del l&#39;origen de la consulta, que sembla estar més associada<br>
    &gt; a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es<br>
    &gt; configura en el<br>
    &gt; <br>
    &gt; només en cas només de consola de recuperació.<br>
    &gt; <br>
    &gt; A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció. Però el<br>
    &gt; què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema<br> &gt; permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar<br>
    &gt; investigant?<br>

    La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un mode<br>
    de video que permet manipular directament caràcters de text a la<br>
    pantalla, en lloc de pixels).<br>

    Més endavant van afegir la consola &#39;framebuffer&#39;, que bàsicament simula<br>
    un mode de video de text dins d&#39;un mode de video gràfic, cosa que permet<br>
    mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no estàndards,<br>
    entre altres avantatges.  La consola framebuffer utilitza funcionalitats<br> específiques de la targeta de video, per tant la implementació és<br> depenent del maquinari.  Cada targeta de video utilitza una consola<br> framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que utilitza la<br> interficie BIOS).<br>

    En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està<br> relacionat amb la consola &#39;framebuffer&#39; de nvidia.  Per això, quan<br>
    desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la consola de<br> text, el desplaçament funciona correctament.<br>


    Salutacions<br>

    </blockquote></div>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Narcis Garcia@21:1/5 to All on Sun Nov 27 18:00:02 2022
    Moltes i moltes gràcies per l'explicació de «com s'ha arribat a parar aquí».
    Hauria de ser possible, si es vol, evitar el mode gràfic abans del
    gestor de sessió gràfica (gdm, kdm, lightdm).


    El 27/11/22 a les 11:52, Ernest Adrogué ha escrit:
    2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:
    Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar més associada
    a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es
    configura en el

    només en cas només de consola de recuperació.

    A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció. Però el >> què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema
    permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar
    investigant?

    La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un mode
    de video que permet manipular directament caràcters de text a la
    pantalla, en lloc de pixels).

    Més endavant van afegir la consola 'framebuffer', que bàsicament simula
    un mode de video de text dins d'un mode de video gràfic, cosa que permet mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no estàndards,
    entre altres avantatges. La consola framebuffer utilitza funcionalitats específiques de la targeta de video, per tant la implementació és
    depenent del maquinari. Cada targeta de video utilitza una consola framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que utilitza la interficie BIOS).

    En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està
    relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia. Per això, quan desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la consola de
    text, el desplaçament funciona correctament.


    Salutacions


    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
    should fix this against automated addresses collectors.

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Jordi Vila@21:1/5 to tictacbum on Tue Nov 29 11:00:01 2022
    This is a multi-part message in MIME format...

    Bones. El motiu en aquest cas, que faig servir la consola, és que així
    deixo lliure l'entorn gràfic perqué una altra persona el pugui utilitzar mentro vaig a treballar, deixant jo treballs a tty1. A les dolentes un
    startx m'engega el gestor d'escriptoi

    Salutacions

    Jordi

    On Sun, 27 Nov 2022 16:56:54 +0100, tictacbum wrote:

    Hola!
    jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de funcionar l'entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de fer-les
    servir
    per exemple, en el cas del Jordi que deia "estic utilitzant ipdeny per
    afegir regles a ufw i son uns quant milers de línies i triga força
    estona,
    per això ho executo des de tty1"
    pots fer servir screen, des de l'entorn gràfic, si no vols tenir-hi una consola permanentment corrent:
    screen -
    (executes la comanda ipdeny que triga molt)
    control + A + D
    tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l'ipdeny executant-se:
    screen -r

    salut!
    Lluís


    Missatge de Ernest Adrogué del dia dg., 27 de nov. 2022 a
    les 11:53:

    2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:
    Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar més
    associada
    a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es
    configura en el

    només en cas només de consola de recuperació.

    A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció. Però
    el
    què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar investigant?

    La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un
    mode
    de video que permet manipular directament caràcters de text a la
    pantalla, en lloc de pixels).

    Més endavant van afegir la consola 'framebuffer', que bàsicament
    simula
    un mode de video de text dins d'un mode de video gràfic, cosa que
    permet
    mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no estàndards,
    entre altres avantatges. La consola framebuffer utilitza
    funcionalitats
    específiques de la targeta de video, per tant la implementació és depenent del maquinari. Cada targeta de video utilitza una consola framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que utilitza
    la
    interficie BIOS).

    En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia. Per això, quan desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la consola
    de
    text, el desplaçament funciona correctament.


    Salutacions



    <p>Bones. El motiu en aquest cas, que faig servir la consola, &eacute;s que aix&iacute; deixo lliure l'entorn gr&agrave;fic perqu&eacute; una altra persona el pugui utilitzar mentro vaig a treballar, deixant jo treballs a tty1. A les dolentes un startx m'
    engega el gestor d'escriptoi</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>Salutacions</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>Jordi</p>
    <p>On Sun, 27 Nov 2022 16:56:54 +0100, tictacbum wrote:<br /> <br /> &gt; Hola!<br /> &gt; jo aquestes consoles nom&eacute;s les faig servir quan em deixa de funcionar<br /> &gt; l'entorn gr&agrave;fic, potser podeu fer servir eines que evitin de fer-les
    servir<br /> &gt; per exemple, en el cas del Jordi que deia "estic utilitzant ipdeny per<br /> &gt; afegir regles a ufw i son uns quant milers de l&iacute;nies i triga for&ccedil;a estona,<br /> &gt; per aix&ograve; ho executo des de tty1"<br /> &gt;
    pots fer servir screen, des de l'entorn gr&agrave;fic, si no vols tenir-hi una<br /> &gt; consola permanentment corrent:<br /> &gt; screen -<br /> &gt; (executes la comanda ipdeny que triga molt)<br /> &gt; control + A + D<br /> &gt; tanques terminal, i
    quan vols tornar a la consola on tens l'ipdeny<br /> &gt; executant-se:<br /> &gt; screen -r<br /> &gt; <br /> &gt; salut!<br /> &gt; Llu&iacute;s<br /> &gt; <br /> &gt; <br /> &gt; Missatge de Ernest Adrogu&eacute; del dia dg., 27 de nov. 2022 a<br /> &
    gt; les 11:53:<br /> &gt; <br /> &gt; &gt; 2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:<br /> &gt; &gt; &gt; M&eacute;s enll&agrave; del l'origen de la consulta, que sembla estar m&eacute;s associada<br /> &gt; &gt; &gt; a aspectes de NVDIA, veig
    que en el meu sistema el nomodeset es<br /> &gt; &gt; &gt; configura en el<br /> &gt; &gt; &gt;<br /> &gt; &gt; &gt; nom&eacute;s en cas nom&eacute;s de consola de recuperaci&oacute;.<br /> &gt; &gt; &gt;<br /> &gt; &gt; &gt; A la que hagi de rearrancar
    la m&agrave;quina, provar&eacute; aquesta opci&oacute;. Per&ograve; el<br /> &gt; &gt; &gt; qu&egrave; no entenc &eacute;s perqu&egrave;, sense carregar el m&ograve;dul fbcon el sistema<br /> &gt; &gt; &gt; permet cache de paginaci&oacute;. Alg&uacute;
    coneix de literatura per anar<br /> &gt; &gt; &gt; investigant?<br /> &gt; &gt;<br /> &gt; &gt; La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un mode<br /> &gt; &gt; de video que permet manipular directament car&agrave;cters de text a
    la<br /> &gt; &gt; pantalla, en lloc de pixels).<br /> &gt; &gt;<br /> &gt; &gt; M&eacute;s endavant van afegir la consola 'framebuffer', que b&agrave;sicament simula<br /> &gt; &gt; un mode de video de text dins d'un mode de video gr&agrave;fic, cosa
    que permet<br /> &gt; &gt; mostrar gr&agrave;fics a la consola i utilitzar resolucions no est&agrave;ndards,<br /> &gt; &gt; entre altres avantatges. La consola framebuffer utilitza funcionalitats<br /> &gt; &gt; espec&iacute;fiques de la targeta de
    video, per tant la implementaci&oacute; &eacute;s<br /> &gt; &gt; depenent del maquinari. Cada targeta de video utilitza una consola<br /> &gt; &gt; framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que utilitza la<br /> &gt; &gt; interficie BIOS).
    <br /> &gt; &gt;<br /> &gt; &gt; En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que est&agrave;<br /> &gt; &gt; relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia. Per aix&ograve;, quan<br /> &gt; &gt; desactiveu aquesta consola i el kernel
    passa a utilitzar la consola de<br /> &gt; &gt; text, el despla&ccedil;ament funciona correctament.<br /> &gt; &gt;<br /> &gt; &gt;<br /> &gt; &gt; Salutacions<br /> &gt; &gt;<br /> &gt; &gt;</p>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Narcis Garcia@21:1/5 to All on Tue Nov 29 11:30:01 2022
    Ja que esmentes el programa «screen»; algú sap com tenir desplaçament
    dins les sessions de «screen» de la mateixa manera que ho esperem en un
    tty o pty ?

    Gràcies.


    El 27/11/22 a les 16:56, tictacbum ha escrit:
    Hola!
    jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de funcionar l'entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de fer-les servir per exemple, en el cas del Jordi que deia "estic utilitzant ipdeny per
    afegir regles a ufw  i son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1"
    pots fer servir screen, des de l'entorn gràfic, si no vols tenir-hi una consola permanentment corrent:
    screen -
    (executes la comanda ipdeny que triga molt)
    control + A + D
    tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l'ipdeny executant-se:
    screen -r

    salut!
    Lluís


    Missatge de Ernest Adrogué <nr9@posteo.de <mailto:nr9@posteo.de>> del
    dia dg., 27 de nov. 2022 a les 11:53:

    2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:
    > Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar més associada
    > a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es
    > configura en el
    >
    > només en cas només de consola de recuperació.
    >
    > A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció.
    Però el
    > què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema
    > permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar
    > investigant?

    La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un mode
    de video que permet manipular directament caràcters de text a la
    pantalla, en lloc de pixels).

    Més endavant van afegir la consola 'framebuffer', que bàsicament simula
    un mode de video de text dins d'un mode de video gràfic, cosa que permet
    mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no estàndards,
    entre altres avantatges.  La consola framebuffer utilitza funcionalitats
    específiques de la targeta de video, per tant la implementació és
    depenent del maquinari.  Cada targeta de video utilitza una consola
    framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que utilitza la
    interficie BIOS).

    En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està
    relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia.  Per això, quan
    desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la consola de
    text, el desplaçament funciona correctament.


    Salutacions


    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
    should fix this against automated addresses collectors.

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From tictacbum@21:1/5 to All on Tue Nov 29 13:10:01 2022
    Jo faig servir el "copy mode"

    Ctrl + A + ESC -> pots moure't lliurement per l'històric
    ESC -> surt del mode copy

    salut!

    Missatge de Narcis Garcia <debianlists@actiu.net> del dia dt., 29 de nov.
    2022 a les 11:25:

    Ja que esmentes el programa «screen»; algú sap com tenir desplaçament dins les sessions de «screen» de la mateixa manera que ho esperem en un
    tty o pty ?

    Gràcies.


    El 27/11/22 a les 16:56, tictacbum ha escrit:
    Hola!
    jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de funcionar l'entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de fer-les
    servir
    per exemple, en el cas del Jordi que deia "estic utilitzant ipdeny per afegir regles a ufw i son uns quant milers de línies i triga força estona, per això ho executo des de tty1"
    pots fer servir screen, des de l'entorn gràfic, si no vols tenir-hi una consola permanentment corrent:
    screen -
    (executes la comanda ipdeny que triga molt)
    control + A + D
    tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l'ipdeny executant-se:
    screen -r

    salut!
    Lluís


    Missatge de Ernest Adrogué <nr9@posteo.de <mailto:nr9@posteo.de>> del
    dia dg., 27 de nov. 2022 a les 11:53:

    2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:
    > Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar més
    associada
    > a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es
    > configura en el
    >
    > només en cas només de consola de recuperació.
    >
    > A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció.
    Però el
    > què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema
    > permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar
    > investigant?

    La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un
    mode
    de video que permet manipular directament caràcters de text a la
    pantalla, en lloc de pixels).

    Més endavant van afegir la consola 'framebuffer', que bàsicament
    simula
    un mode de video de text dins d'un mode de video gràfic, cosa que
    permet
    mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no estàndards,
    entre altres avantatges. La consola framebuffer utilitza
    funcionalitats
    específiques de la targeta de video, per tant la implementació és
    depenent del maquinari. Cada targeta de video utilitza una consola
    framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que
    utilitza la
    interficie BIOS).

    En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està
    relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia. Per això, quan
    desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la consola
    de
    text, el desplaçament funciona correctament.


    Salutacions


    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should fix this against automated addresses collectors.



    <div dir="ltr"><div>Jo faig servir el &quot;copy mode&quot;</div><div><br></div><div>Ctrl + A + ESC -&gt; pots moure&#39;t lliurement per l&#39;històric</div><div>ESC -&gt; surt del mode copy</div><div><br></div><div>salut!<br></div></div><br><div class=
    "gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Missatge de Narcis Garcia &lt;<a href="mailto:debianlists@actiu.net">debianlists@actiu.net</a>&gt; del dia dt., 29 de nov. 2022 a les 11:25:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px
    0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Ja que esmentes el programa «screen»; algú sap com tenir desplaçament <br>
    dins les sessions de «screen» de la mateixa manera que ho esperem en un <br> tty o pty ?<br>

    Gràcies.<br>


    El 27/11/22 a les 16:56, tictacbum ha escrit:<br>
    &gt; Hola!<br>
    &gt; jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de funcionar <br>
    &gt; l&#39;entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de fer-les servir<br>
    &gt; per exemple, en el cas del Jordi que deia &quot;estic utilitzant ipdeny per <br>
    &gt; afegir regles a ufw  i son uns quant milers de línies i triga força <br>
    &gt; estona, per això ho executo des de tty1&quot;<br>
    &gt; pots fer servir screen, des de l&#39;entorn gràfic, si no vols tenir-hi una <br>
    &gt; consola permanentment corrent:<br>
    &gt; screen -<br>
    &gt; (executes la comanda ipdeny que triga molt)<br>
    &gt; control + A + D<br>
    &gt; tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l&#39;ipdeny <br>
    &gt; executant-se:<br>
    &gt; screen -r<br>
    &gt; <br>
    &gt; salut!<br>
    &gt; Lluís<br>
    &gt; <br>
    &gt; <br>
    &gt; Missatge de Ernest Adrogué &lt;<a href="mailto:nr9@posteo.de" target="_blank">nr9@posteo.de</a> &lt;mailto:<a href="mailto:nr9@posteo.de" target="_blank">nr9@posteo.de</a>&gt;&gt; del <br>
    &gt; dia dg., 27 de nov. 2022 a les 11:53:<br>
    &gt; <br>
    &gt;     2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:<br>
    &gt;      &gt; Més enllà del l&#39;origen de la consulta, que sembla estar més associada<br>
    &gt;      &gt; a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es<br>
    &gt;      &gt; configura en el<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt; només en cas només de consola de recuperació.<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt; A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció.<br>
    &gt;     Però el<br>
    &gt;      &gt; què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema<br>
    &gt;      &gt; permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar<br>
    &gt;      &gt; investigant?<br>
    &gt; <br>
    &gt;     La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un mode<br>
    &gt;     de video que permet manipular directament caràcters de text a la<br>
    &gt;     pantalla, en lloc de pixels).<br>
    &gt; <br>
    &gt;     Més endavant van afegir la consola &#39;framebuffer&#39;, que bàsicament simula<br>
    &gt;     un mode de video de text dins d&#39;un mode de video gràfic, cosa que permet<br>
    &gt;     mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no estàndards,<br>
    &gt;     entre altres avantatges.  La consola framebuffer utilitza funcionalitats<br>
    &gt;     específiques de la targeta de video, per tant la implementació és<br>
    &gt;     depenent del maquinari.  Cada targeta de video utilitza una consola<br>
    &gt;     framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que utilitza la<br>
    &gt;     interficie BIOS).<br>
    &gt; <br>
    &gt;     En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està<br>
    &gt;     relacionat amb la consola &#39;framebuffer&#39; de nvidia.  Per això, quan<br>
    &gt;     desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la consola de<br>
    &gt;     text, el desplaçament funciona correctament.<br>
    &gt; <br>
    &gt; <br>
    &gt;     Salutacions<br>
    &gt; <br>

    -- <br>

    Narcis Garcia<br>

    __________<br>
    I&#39;m using this dedicated address because personal addresses aren&#39;t <br> masked enough at this mail public archive. Public archive administrator <br> should fix this against automated addresses collectors.<br>

    </blockquote></div>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Narcis Garcia@21:1/5 to All on Tue Nov 29 19:40:01 2022
    Oh fantàstic. Entenc que això també és una alternativa per al TTY sense desplaçament.
    El «mode de còpia» aquest permet seleccionar el text per a copiar-lo d'alguna manera?

    Salut.


    El 29/11/22 a les 12:59, tictacbum ha escrit:
    Jo faig servir el "copy mode"

    Ctrl + A + ESC -> pots moure't lliurement per l'històric
    ESC -> surt del mode copy

    salut!

    Missatge de Narcis Garcia <debianlists@actiu.net <mailto:debianlists@actiu.net>> del dia dt., 29 de nov. 2022 a les 11:25:

    Ja que esmentes el programa «screen»; algú sap com tenir desplaçament
    dins les sessions de «screen» de la mateixa manera que ho esperem en un
    tty o pty ?

    Gràcies.


    El 27/11/22 a les 16:56, tictacbum ha escrit:
    > Hola!
    > jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de
    funcionar
    > l'entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de
    fer-les servir
    > per exemple, en el cas del Jordi que deia "estic utilitzant
    ipdeny per
    > afegir regles a ufw  i son uns quant milers de línies i triga força
    > estona, per això ho executo des de tty1"
    > pots fer servir screen, des de l'entorn gràfic, si no vols
    tenir-hi una
    > consola permanentment corrent:
    > screen -
    > (executes la comanda ipdeny que triga molt)
    > control + A + D
    > tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l'ipdeny
    > executant-se:
    > screen -r
    >
    > salut!
    > Lluís
    >
    >
    > Missatge de Ernest Adrogué <nr9@posteo.de <mailto:nr9@posteo.de>
    <mailto:nr9@posteo.de <mailto:nr9@posteo.de>>> del
    > dia dg., 27 de nov. 2022 a les 11:53:
    >
    >     2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:
    >      > Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar
    més associada
    >      > a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el
    nomodeset es
    >      > configura en el
    >      >
    >      > només en cas només de consola de recuperació.
    >      >
    >      > A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció.
    >     Però el
    >      > què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el
    sistema
    >      > permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar
    >      > investigant?
    >
    >     La consola original de Linux utilitza un mode de video de
    text (un mode
    >     de video que permet manipular directament caràcters de text a la
    >     pantalla, en lloc de pixels).
    >
    >     Més endavant van afegir la consola 'framebuffer', que
    bàsicament simula
    >     un mode de video de text dins d'un mode de video gràfic, cosa
    que permet
    >     mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no
    estàndards,
    >     entre altres avantatges.  La consola framebuffer utilitza
    funcionalitats
    >     específiques de la targeta de video, per tant la implementació és
    >     depenent del maquinari.  Cada targeta de video utilitza una
    consola
    >     framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que
    utilitza la
    >     interficie BIOS).
    >
    >     En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està
    >     relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia.  Per això,
    quan
    >     desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la
    consola de
    >     text, el desplaçament funciona correctament.
    >
    >
    >     Salutacions
    >

    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
    should fix this against automated addresses collectors.


    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
    should fix this against automated addresses collectors.

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From tictacbum@21:1/5 to All on Tue Nov 29 23:40:01 2022
    Això ja no ho sé, hauràs d'investigar el man
    jo acostumo a fer anar el ratolí per això ;)

    Missatge de Narcis Garcia <debianlists@actiu.net> del dia dt., 29 de nov.
    2022 a les 19:30:

    Oh fantàstic. Entenc que això també és una alternativa per al TTY sense desplaçament.
    El «mode de còpia» aquest permet seleccionar el text per a copiar-lo d'alguna manera?

    Salut.


    El 29/11/22 a les 12:59, tictacbum ha escrit:
    Jo faig servir el "copy mode"

    Ctrl + A + ESC -> pots moure't lliurement per l'històric
    ESC -> surt del mode copy

    salut!

    Missatge de Narcis Garcia <debianlists@actiu.net <mailto:debianlists@actiu.net>> del dia dt., 29 de nov. 2022 a les
    11:25:

    Ja que esmentes el programa «screen»; algú sap com tenir desplaçament
    dins les sessions de «screen» de la mateixa manera que ho esperem en
    un
    tty o pty ?

    Gràcies.


    El 27/11/22 a les 16:56, tictacbum ha escrit:
    > Hola!
    > jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de
    funcionar
    > l'entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de
    fer-les servir
    > per exemple, en el cas del Jordi que deia "estic utilitzant
    ipdeny per
    > afegir regles a ufw i son uns quant milers de línies i triga
    força
    > estona, per això ho executo des de tty1"
    > pots fer servir screen, des de l'entorn gràfic, si no vols
    tenir-hi una
    > consola permanentment corrent:
    > screen -
    > (executes la comanda ipdeny que triga molt)
    > control + A + D
    > tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l'ipdeny
    > executant-se:
    > screen -r
    >
    > salut!
    > Lluís
    >
    >
    > Missatge de Ernest Adrogué <nr9@posteo.de <mailto:nr9@posteo.de>
    <mailto:nr9@posteo.de <mailto:nr9@posteo.de>>> del
    > dia dg., 27 de nov. 2022 a les 11:53:
    >
    > 2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:
    > > Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar
    més associada
    > > a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el
    nomodeset es
    > > configura en el
    > >
    > > només en cas només de consola de recuperació.
    > >
    > > A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta
    opció.
    > Però el
    > > què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el
    sistema
    > > permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per
    anar
    > > investigant?
    >
    > La consola original de Linux utilitza un mode de video de
    text (un mode
    > de video que permet manipular directament caràcters de text a
    la
    > pantalla, en lloc de pixels).
    >
    > Més endavant van afegir la consola 'framebuffer', que
    bàsicament simula
    > un mode de video de text dins d'un mode de video gràfic, cosa
    que permet
    > mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no
    estàndards,
    > entre altres avantatges. La consola framebuffer utilitza
    funcionalitats
    > específiques de la targeta de video, per tant la
    implementació és
    > depenent del maquinari. Cada targeta de video utilitza una
    consola
    > framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que
    utilitza la
    > interficie BIOS).
    >
    > En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que
    està
    > relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia. Per això,
    quan
    > desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la
    consola de
    > text, el desplaçament funciona correctament.
    >
    >
    > Salutacions
    >

    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive
    administrator
    should fix this against automated addresses collectors.


    --

    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should fix this against automated addresses collectors.



    <div dir="ltr"><div>Això ja no ho sé, hauràs d&#39;investigar el man</div><div>jo acostumo a fer anar el ratolí per això ;)<br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Missatge de Narcis Garcia &lt;<a href="mailto:
    debianlists@actiu.net">debianlists@actiu.net</a>&gt; del dia dt., 29 de nov. 2022 a les 19:30:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Oh fantàstic. Entenc que aixÃ
    ² també és una alternativa per al TTY sense <br>
    desplaçament.<br>
    El «mode de còpia» aquest permet seleccionar el text per a copiar-lo <br> d&#39;alguna manera?<br>

    Salut.<br>


    El 29/11/22 a les 12:59, tictacbum ha escrit:<br>
    &gt; Jo faig servir el &quot;copy mode&quot;<br>
    &gt; <br>
    &gt; Ctrl + A + ESC -&gt; pots moure&#39;t lliurement per l&#39;històric<br> &gt; ESC -&gt; surt del mode copy<br>
    &gt; <br>
    &gt; salut!<br>
    &gt; <br>
    &gt; Missatge de Narcis Garcia &lt;<a href="mailto:debianlists@actiu.net" target="_blank">debianlists@actiu.net</a> <br>
    &gt; &lt;mailto:<a href="mailto:debianlists@actiu.net" target="_blank">debianlists@actiu.net</a>&gt;&gt; del dia dt., 29 de nov. 2022 a les 11:25:<br>
    &gt; <br>
    &gt;     Ja que esmentes el programa «screen»; algú sap com tenir desplaçament<br>
    &gt;     dins les sessions de «screen» de la mateixa manera que ho esperem en un<br>
    &gt;     tty o pty ?<br>
    &gt; <br>
    &gt;     Gràcies.<br>
    &gt; <br>
    &gt; <br>
    &gt;     El 27/11/22 a les 16:56, tictacbum ha escrit:<br>
    &gt;      &gt; Hola!<br>
    &gt;      &gt; jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de<br>
    &gt;     funcionar<br>
    &gt;      &gt; l&#39;entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de<br>
    &gt;     fer-les servir<br>
    &gt;      &gt; per exemple, en el cas del Jordi que deia &quot;estic utilitzant<br>
    &gt;     ipdeny per<br>
    &gt;      &gt; afegir regles a ufw  i son uns quant milers de línies i triga força<br>
    &gt;      &gt; estona, per això ho executo des de tty1&quot;<br>
    &gt;      &gt; pots fer servir screen, des de l&#39;entorn gràfic, si no vols<br>
    &gt;     tenir-hi una<br>
    &gt;      &gt; consola permanentment corrent:<br>
    &gt;      &gt; screen -<br>
    &gt;      &gt; (executes la comanda ipdeny que triga molt)<br>
    &gt;      &gt; control + A + D<br>
    &gt;      &gt; tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l&#39;ipdeny<br>
    &gt;      &gt; executant-se:<br>
    &gt;      &gt; screen -r<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt; salut!<br>
    &gt;      &gt; Lluís<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt; Missatge de Ernest Adrogué &lt;<a href="mailto:nr9@posteo.de" target="_blank">nr9@posteo.de</a> &lt;mailto:<a href="mailto:nr9@posteo.de" target="_blank">nr9@posteo.de</a>&gt;<br>
    &gt;     &lt;mailto:<a href="mailto:nr9@posteo.de" target="_blank">nr9@posteo.de</a> &lt;mailto:<a href="mailto:nr9@posteo.de" target="_blank">nr9@posteo.de</a>&gt;&gt;&gt; del<br>
    &gt;      &gt; dia dg., 27 de nov. 2022 a les 11:53:<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt;     2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:<br> &gt;      &gt;      &gt; Més enllà del l&#39;origen de la consulta, que sembla estar<br>
    &gt;     més associada<br>
    &gt;      &gt;      &gt; a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el<br>
    &gt;     nomodeset es<br>
    &gt;      &gt;      &gt; configura en el<br>
    &gt;      &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt;      &gt; només en cas només de consola de recuperació.<br>
    &gt;      &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt;      &gt; A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció.<br>
    &gt;      &gt;     Però el<br>
    &gt;      &gt;      &gt; què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el<br>
    &gt;     sistema<br>
    &gt;      &gt;      &gt; permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar<br>
    &gt;      &gt;      &gt; investigant?<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt;     La consola original de Linux utilitza un mode de video de<br>
    &gt;     text (un mode<br>
    &gt;      &gt;     de video que permet manipular directament caràcters de text a la<br>
    &gt;      &gt;     pantalla, en lloc de pixels).<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt;     Més endavant van afegir la consola &#39;framebuffer&#39;, que<br>
    &gt;     bàsicament simula<br>
    &gt;      &gt;     un mode de video de text dins d&#39;un mode de video gràfic, cosa<br>
    &gt;     que permet<br>
    &gt;      &gt;     mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no<br>
    &gt;     estàndards,<br>
    &gt;      &gt;     entre altres avantatges.  La consola framebuffer utilitza<br>
    &gt;     funcionalitats<br>
    &gt;      &gt;     específiques de la targeta de video, per tant la implementació és<br>
    &gt;      &gt;     depenent del maquinari.  Cada targeta de video utilitza una<br>
    &gt;     consola<br>
    &gt;      &gt;     framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que<br>
    &gt;     utilitza la<br>
    &gt;      &gt;     interficie BIOS).<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt;     En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està<br>
    &gt;      &gt;     relacionat amb la consola &#39;framebuffer&#39; de nvidia.  Per això,<br>
    &gt;     quan<br>
    &gt;      &gt;     desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la<br>
    &gt;     consola de<br>
    &gt;      &gt;     text, el desplaçament funciona correctament.<br> &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt;      &gt;     Salutacions<br>
    &gt;      &gt;<br>
    &gt; <br>
    &gt;     -- <br>
    &gt; <br>
    &gt;     Narcis Garcia<br>
    &gt; <br>
    &gt;     __________<br>
    &gt;     I&#39;m using this dedicated address because personal addresses aren&#39;t<br>
    &gt;     masked enough at this mail public archive. Public archive administrator<br>
    &gt;     should fix this against automated addresses collectors.<br>
    &gt; <br>

    -- <br>

    Narcis Garcia<br>

    __________<br>
    I&#39;m using this dedicated address because personal addresses aren&#39;t <br> masked enough at this mail public archive. Public archive administrator <br> should fix this against automated addresses collectors.<br>

    </blockquote></div>

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)