• Eina per gravar pantalla d'escriptori

    From =?utf-8?Q?robert_marsell=C3=A9s?=@21:1/5 to All on Wed Dec 22 20:30:01 2021
    Hola,

    Necessito gravar un vídeo del que faig i veig a la pantalla per enviar-ho a un servei tècnic.

    He obtingut 4 paquets de la secció "Video" via:
    $ aptitude search ?description(screen)?description(record)?description(video) (a) kazam
    (b) recordmydesktop
    (c) simplescreenrecorder
    (d) vokoscreen-ng

    Després de provar-los tots, m'he endut la desagradable sorpresa de que tots funcionen amb X11 enlloc de Wayland segons els registres o errors que apareixien. Jo uso un portàtil Lenovo amb Debian Bookworm (aka testing) amb escriptori GNOME 41.1 que per
    defecte usa Wayland.

    El que m'ha sorprès és que, quan algun cop he necessitat fer captures de pantalla, he utilitzat l'eina que ve per defecte a GNOME (que es diu originalment "captura") i tot ha funcionat bé. Des del meu punt de vista d'usuari, un vídeo és com una sè
    rie de captures de pantalla. Llavors, com és que les eines de vídeo no funcionen i en canvi fer fotos sí?

    He intentat usar-los en una sessió amb X11 enlloc d'una amb Wayland mitjançant el canvi de la configuració a /etc/gdm3/daemon.conf. Concretament amb una opció que està deshabilitada per defecte en aquest fitxer:
    WaylandEnable=false

    L'únic que he aconseguit és una pantalla negra tant si reiniciava la màquina com si no. El procés d'arrencada funciona bé, però quan hauria de sortir el "login" gràfic tot es queda negre. He intentat passar a altres consoles sense èxit (bé, més
    aviat tot era negre també així que no era conscient d'haver canviat de lloc).

    Així doncs, necessitaria ajuda:
    1) Algú sap d'algun altre programa que pugui provar? Preferiblement Debian i descarregat dels seus repositoris (personalment, no m'agrada descarregar paquets de qualsevol altre lloc).

    En cas que l'opció 1 no pugui ser:
    2) Algú te idea de com usar una sessió X11 ara? Recordo que, fa un temps, quan això de Wayland va començar havia provat a passar de l'un a l'altre i tot va anar bé. Pràcticament podia fer les mateixes coses. N'hi ha prou amb l'opció que jo he fet
    servir? He de modificar quelcom més en altres fitxers GNOME?

    Gràcies de bestreta. Salut,

    robert


    Sent with ProtonMail Secure Email.

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Jordi Miguel@21:1/5 to All on Wed Dec 22 22:50:02 2021
    Hola,

    Pots utilitzar OBS (paquet obs-studio), funciona amb Wayland de manera
    que no hauries de tenir cap problema per fer el q vols.


    Fins aviat,
    --

    El mié, 22 dic 2021 a las 20:27, robert marsellés
    (<rmfc@protonmail.com>) escribió:

    Hola,

    Necessito gravar un vídeo del que faig i veig a la pantalla per enviar-ho a un servei tècnic.

    He obtingut 4 paquets de la secció "Video" via:
    $ aptitude search ?description(screen)?description(record)?description(video) (a) kazam
    (b) recordmydesktop
    (c) simplescreenrecorder
    (d) vokoscreen-ng

    Després de provar-los tots, m'he endut la desagradable sorpresa de que tots funcionen amb X11 enlloc de Wayland segons els registres o errors que apareixien. Jo uso un portàtil Lenovo amb Debian Bookworm (aka testing) amb escriptori GNOME 41.1 que
    per defecte usa Wayland.

    El que m'ha sorprès és que, quan algun cop he necessitat fer captures de pantalla, he utilitzat l'eina que ve per defecte a GNOME (que es diu originalment "captura") i tot ha funcionat bé. Des del meu punt de vista d'usuari, un vídeo és com una sè
    rie de captures de pantalla. Llavors, com és que les eines de vídeo no funcionen i en canvi fer fotos sí?

    He intentat usar-los en una sessió amb X11 enlloc d'una amb Wayland mitjançant el canvi de la configuració a /etc/gdm3/daemon.conf. Concretament amb una opció que està deshabilitada per defecte en aquest fitxer:
    WaylandEnable=false

    L'únic que he aconseguit és una pantalla negra tant si reiniciava la màquina com si no. El procés d'arrencada funciona bé, però quan hauria de sortir el "login" gràfic tot es queda negre. He intentat passar a altres consoles sense èxit (bé, mé
    s aviat tot era negre també així que no era conscient d'haver canviat de lloc).

    Així doncs, necessitaria ajuda:
    1) Algú sap d'algun altre programa que pugui provar? Preferiblement Debian i descarregat dels seus repositoris (personalment, no m'agrada descarregar paquets de qualsevol altre lloc).

    En cas que l'opció 1 no pugui ser:
    2) Algú te idea de com usar una sessió X11 ara? Recordo que, fa un temps, quan això de Wayland va començar havia provat a passar de l'un a l'altre i tot va anar bé. Pràcticament podia fer les mateixes coses. N'hi ha prou amb l'opció que jo he
    fet servir? He de modificar quelcom més en altres fitxers GNOME?

    Gràcies de bestreta. Salut,

    robert


    Sent with ProtonMail Secure Email.


    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Narcis Garcia@21:1/5 to All on Thu Dec 23 08:30:02 2021
    Sobre l'opció X11 haig de dir que instal·lo Debian Stable en ordinadors
    quasi cada setmana, i sempre he canviat Wayland per X11.
    Sistemàticament. El resultat sempre ha estat correcte.

    Encara no conec l'avantatge (per a l'usuari) de treballar amb Wayland.
    La raó d'establir X11 sempre ha estat el poder utilitzar x11vnc i
    vncviewer sense problemes.

    Pel teu cas, només puc imaginar que tens algun problema amb el
    controlador gràfic. Quin dispositiu gràfic utilitzes?
    $ lspci | grep -ie VGA -ie graph



    Narcis Garcia

    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
    should fix this against automated addresses collectors.
    El 22/12/21 a les 20:08, robert marsellés ha escrit:
    Hola,

    Necessito gravar un vídeo del que faig i veig a la pantalla per enviar-ho a un servei tècnic.

    He obtingut 4 paquets de la secció "Video" via:
    $ aptitude search ?description(screen)?description(record)?description(video) (a) kazam
    (b) recordmydesktop
    (c) simplescreenrecorder
    (d) vokoscreen-ng

    Després de provar-los tots, m'he endut la desagradable sorpresa de que tots funcionen amb X11 enlloc de Wayland segons els registres o errors que apareixien. Jo uso un portàtil Lenovo amb Debian Bookworm (aka testing) amb escriptori GNOME 41.1 que
    per defecte usa Wayland.

    El que m'ha sorprès és que, quan algun cop he necessitat fer captures de pantalla, he utilitzat l'eina que ve per defecte a GNOME (que es diu originalment "captura") i tot ha funcionat bé. Des del meu punt de vista d'usuari, un vídeo és com una sè
    rie de captures de pantalla. Llavors, com és que les eines de vídeo no funcionen i en canvi fer fotos sí?

    He intentat usar-los en una sessió amb X11 enlloc d'una amb Wayland mitjançant el canvi de la configuració a /etc/gdm3/daemon.conf. Concretament amb una opció que està deshabilitada per defecte en aquest fitxer:
    WaylandEnable=false

    L'únic que he aconseguit és una pantalla negra tant si reiniciava la màquina com si no. El procés d'arrencada funciona bé, però quan hauria de sortir el "login" gràfic tot es queda negre. He intentat passar a altres consoles sense èxit (bé, mé
    s aviat tot era negre també així que no era conscient d'haver canviat de lloc).

    Així doncs, necessitaria ajuda:
    1) Algú sap d'algun altre programa que pugui provar? Preferiblement Debian i descarregat dels seus repositoris (personalment, no m'agrada descarregar paquets de qualsevol altre lloc).

    En cas que l'opció 1 no pugui ser:
    2) Algú te idea de com usar una sessió X11 ara? Recordo que, fa un temps, quan això de Wayland va començar havia provat a passar de l'un a l'altre i tot va anar bé. Pràcticament podia fer les mateixes coses. N'hi ha prou amb l'opció que jo he
    fet servir? He de modificar quelcom més en altres fitxers GNOME?

    Gràcies de bestreta. Salut,

    robert


    Sent with ProtonMail Secure Email.


    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Alex Muntada@21:1/5 to All on Fri Dec 24 11:40:01 2021
    Hola, robert:

    2) Algú te idea de com usar una sessió X11 ara? Recordo que,
    fa un temps, quan això de Wayland va començar havia provat a
    passar de l'un a l'altre i tot va anar bé. Pràcticament podia
    fer les mateixes coses. N'hi ha prou amb l'opció que jo he fet
    servir? He de modificar quelcom més en altres fitxers GNOME?

    De fet, no has de modificar cap fitxer: a la pantalla de login de
    GNOME, un cop has seleccionat l'usuari amb que vols entrar, surt
    el diàleg per introduir la contrasenya però també surt una rodeta
    a la cantonada de baix a la dreta que et permet triar amb quin
    escriptori vols començar. En el meu cas surten:

    - System X11 Default
    - GNOME
    - GNOME Classic
    - GNOME on Xorg
    - MATE

    La tria persisteix en les següents sessions fins que tornis a
    canviar la teva preferència.

    Salut,
    Alex

    --
    ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
    ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁ Alex Muntada <alexm@debian.org>
    ⢿⡄⠘⠷⠚⠋ Debian Developer 🍥 log.alexm.org
    ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀


    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----

    iQIzBAABCgAdFiEEaUBwKsbetWW2SKTt466XjoNOXn4FAmHFojAACgkQ466XjoNO Xn7WKg//fMPtUOs2CEXoJykHrSdKJfWCxl4lltbVpo8xtgXij5R4CwBqSDO0mOTL FXwNfw+NxugyrF/VlpKNYX2WVu56s/7RdHiON8o5/E1SIqMjgqQ/6XLLRLdWN5PN 4coHjWAe8vC+jID3YmVkC+3AX0KFR5rvgjVyEbfBp/LgUREt5fe4+JCqitcv7N0r umYcx300VzR5k7pj8ygICaGD5E9pGIXHb7fyANjJ3TZNbh/qBxGzcivE1OKCAcjW hdS5HdAkc+aZIoS8Fnnj53GCIijvru/O0/bIMOwOaaUrWhQmFMayp/pbf3z1oE3C 2Z9JZHQBT/1mNABojC3wi6UTjjfYAiCCaIFJlkxgyITXePX8I9cFnQom04uaqYPW lNKtMBtBTC70zezRRKb+KJb4Gv+Dd6JItWsyuPFtG3jwGOxPF8IgJ9l5QLNWsuXE HiBIf+Him/gQnWcigBEqPzof4eGwvYbOyu9yEHm1t730JZdoa95C2zxHTVJKIerA y9L7APOAliwt4M0YEmfYGzGockNE6CCkBSmjiZvn+rsQbx8VHoz5fGDU+l16/Jps TFBd79ApAOogTOf5GR7Ja1trco1m03ui8L/iips/7XwPgJ7n596EcFJiUPGAbZgz MupTEkuNMHe0gm0vYwCNjc+scee/A+FSjOEXFiZ4Ow2DMxbdNGo=
    =JVBR
    -----END PGP SIGNATURE-----

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From =?utf-8?Q?robert_marsell=C3=A9s?=@21:1/5 to Alex Muntada on Tue Dec 28 10:10:01 2021
    Hola,

    Responc a aquest missatge perquè és l'últim sobre el tema i puc agrair-vos a tots l'ajuda.

    Per més detalls (els interessats), veure a continuació.

    Sent with ProtonMail Secure Email.

    ‐‐‐‐‐‐‐ Original Message ‐‐‐‐‐‐‐

    On Friday, December 24th, 2021 at 11:34, Alex Muntada <alexm@debian.org> wrote:

    Hola, robert:

    2. Algú te idea de com usar una sessió X11 ara? Recordo que,

    fa un temps, quan això de Wayland va començar havia provat a

    passar de l'un a l'altre i tot va anar bé. Pràcticament podia

    fer les mateixes coses. N'hi ha prou amb l'opció que jo he fet

    servir? He de modificar quelcom més en altres fitxers GNOME?

    De fet, no has de modificar cap fitxer: a la pantalla de login de

    GNOME, un cop has seleccionat l'usuari amb que vols entrar, surt

    el diàleg per introduir la contrasenya però també surt una rodeta

    a la cantonada de baix a la dreta que et permet triar amb quin

    escriptori vols començar. En el meu cas surten:

    - System X11 Default

    - GNOME

    - GNOME Classic

    - GNOME on Xorg

    - MATE

    La tria persisteix en les següents sessions fins que tornis a

    canviar la teva preferència.


    La rodeta la tinc. Les meves opcions són únicament les de GNOME ja que és l'únic escriptori instal·lat però, si en selecciono qualsevol que no sigui GNOME (amb Wayland), retorno a la pàgina de login (igual que en la pel·lícula del dia de la
    marmota). Potser deu faltar algun paquet "suggerit" perquè els "recomanats" per la tasca "GNOME desktop" hi són tots.

    En quan al hardware que va suggerir en Narcís. Uso el controlador genèric per targetes integrades d'Intel (Intel Corp. CoffeeLake-H GT2, targeta gràfica: [UHD Graphics 630]). Tot ha funcionat correctament sempre. Ja vaig dir que puc fer fotos sense
    problemes.

    La màquina té també una targeta NVIDIA ([GeForce GTX 1650 Mobile/Max-Q]) reconeguda com TU117M segons el controlador lliure "nouveau" . Tot i això, mai he usat aquesta targeta perquè únicament m'afecta la sortida HDMI que mai faig servir. Al meu
    entendre, el hardware tampoc sembla que influeixi en aquest cas.

    Així doncs, aquest dies provaré el paquet (obs-studio) suggerit pel Jordi i l'Antoni. Ja us diré com ha anat per tancar el fil.

    Un cop més, gràcies a tots per l'ajuda. Salut i bones festes.

    robert

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)
  • From Narcis Garcia@21:1/5 to All on Tue Dec 28 10:30:01 2021
    __________
    I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
    masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
    should fix this against automated addresses collectors.
    El 28/12/21 a les 9:51, robert marsellés ha escrit:
    Hola,

    Responc a aquest missatge perquè és l'últim sobre el tema i puc agrair-vos a tots l'ajuda.

    Per més detalls (els interessats), veure a continuació.

    Sent with ProtonMail Secure Email.

    ‐‐‐‐‐‐‐ Original Message ‐‐‐‐‐‐‐

    On Friday, December 24th, 2021 at 11:34, Alex Muntada <alexm@debian.org> wrote:

    Hola, robert:

    2. Algú te idea de com usar una sessió X11 ara? Recordo que,

    fa un temps, quan això de Wayland va començar havia provat a

    passar de l'un a l'altre i tot va anar bé. Pràcticament podia

    fer les mateixes coses. N'hi ha prou amb l'opció que jo he fet

    servir? He de modificar quelcom més en altres fitxers GNOME?

    De fet, no has de modificar cap fitxer: a la pantalla de login de

    GNOME, un cop has seleccionat l'usuari amb que vols entrar, surt

    el diàleg per introduir la contrasenya però també surt una rodeta

    a la cantonada de baix a la dreta que et permet triar amb quin

    escriptori vols començar. En el meu cas surten:

    - System X11 Default

    - GNOME

    - GNOME Classic

    - GNOME on Xorg

    - MATE

    La tria persisteix en les següents sessions fins que tornis a

    canviar la teva preferència.


    La rodeta la tinc. Les meves opcions són únicament les de GNOME ja que és l'únic escriptori instal·lat però, si en selecciono qualsevol que no sigui GNOME (amb Wayland), retorno a la pàgina de login (igual que en la pel·lícula del dia de la
    marmota). Potser deu faltar algun paquet "suggerit" perquè els "recomanats" per la tasca "GNOME desktop" hi són tots.

    En quan al hardware que va suggerir en Narcís. Uso el controlador genèric per targetes integrades d'Intel (Intel Corp. CoffeeLake-H GT2, targeta gràfica: [UHD Graphics 630]). Tot ha funcionat correctament sempre. Ja vaig dir que puc fer fotos
    sense problemes.

    La màquina té també una targeta NVIDIA ([GeForce GTX 1650 Mobile/Max-Q]) reconeguda com TU117M segons el controlador lliure "nouveau" . Tot i això, mai he usat aquesta targeta perquè únicament m'afecta la sortida HDMI que mai faig servir. Al
    meu entendre, el hardware tampoc sembla que influeixi en aquest cas.

    Així doncs, aquest dies provaré el paquet (obs-studio) suggerit pel Jordi i l'Antoni. Ja us diré com ha anat per tancar el fil.

    Un cop més, gràcies a tots per l'ajuda. Salut i bones festes.

    robert


    Sobre les X11:

    Apart del lot~tasca de paquets task-gnome-desktop n'hi ha un de
    transversal per a tots els escriptoris: task-desktop
    Aquest depen del Xorg i fa que se t'instal·li el necessari.

    I el lot «task-gnome-desktop» ja hauria d'haver obligat a instal·lar el paquet xwayland.

    Sobre la gràfica «Intel 630»: Jo la tinc provada amb Gnome sense
    problema. Ni que sigui per curiositat, podries provar a desendollar
    (desmuntar) la targeta NVidia a veure què passa?

    Narcís.

    --- SoupGate-Win32 v1.05
    * Origin: fsxNet Usenet Gateway (21:1/5)